Jarosław Kaczyński: Polska musi sama dojść do prawdy o Smoleńsku. Marsz powinien trwać
Dodano: 10.11.2015 [21:43]
– Polska musi sama dojść do prawdy o Smoleńsku. I jestem przekonany, że powstały warunki ku temu, by do tej prawdy doszła. I dlatego nie czas jeszcze na podziękowanie, na podsumowanie tego wszystkiego, co od lat już tu się dzieje. Czas na dalsze marsze, czas na to, by ciągle zabiegać o ostateczne zwycięstwo – powiedział przed Pałacem Prezydenckim Jarosław Kaczyński.
We wtorek minęło 67. miesięcy od tragedii w Smoleńsku. W warszawskiej archikatedrze jak zwykle odprawiono mszę św. w intencji ofiar, a następnie pod Pałac Prezydencki przeszedł Marsz Pamięci. Tam głos zabrał prezes Prawa i Sprawiedliwości – Jarosław Kaczyński.
Przed pomnikiem Józefa Piłsudskiego prezes PiS także zabrał głos. Tym razem odnosił się jednak głównie do rocznicy 11 listopada:
Jarosław Kaczyński porównał 1918 r. i wyzwania stojące wówczas przed narodem polskim do obecnej sytuacji:
odpowiedz
We wtorek minęło 67. miesięcy od tragedii w Smoleńsku. W warszawskiej archikatedrze jak zwykle odprawiono mszę św. w intencji ofiar, a następnie pod Pałac Prezydencki przeszedł Marsz Pamięci. Tam głos zabrał prezes Prawa i Sprawiedliwości – Jarosław Kaczyński.
– mówił na Krakowskim Przedmieściu prezes PiS.Za chwilę pójdziemy dalej, pod pomnik Piłsudskiego, bo dzisiaj przecież wigilia święta narodowego, Święta Niepodległości. Chciałem powiedzieć tutaj tylko kilka słów, które odnoszą się do naszego marszu, naszych mszy, tego, co od ponad pięciu lat dzieje się zawsze dziesiątego każdego miesiąca
– podkreślił Jarosław Kaczyński, a po jego słowach rozległy się brawa.Możemy sobie dzisiaj postawić pytanie – i takie pytanie jest z całą pewnością zasadne – co dalej? Czy ten marsz powinien trwać? Otóż odpowiadam – tak, powinien trwać
– zaznaczył brat śp. prezydenta Lecha Kaczyńskiego.Zwyciężyliśmy, ale nasze cele – upamiętnienie tragedii smoleńskiej, upamiętnienie poległych, upamiętnienie prezydenta Rzeczypospolitej Lecha Kaczyńskiego – nie zostały jeszcze osiągnięte. I musimy ciągle o to zabiegać, bo jest zwykle tak, że jeśli o czymś się zapomina, to ta sprawa zaczyna być mniej ważna, zaczyna znikać. Musimy doprowadzić rzecz do końca. Musimy doprowadzić rzecz do końca etapami, nie od razu da się uczynić wszystko. Budowa pomników to przedsięwzięcie na dłuższy czas, ale wydaje mi się, że słuszna jest inicjatywa tych, którzy, jak wiem, chcą zwrócić się do pana prezydenta Rzeczypospolitej o to, by zgodził się na umieszczenie tu, już, na terenie należącym do Pałacu Prezydenckiego krzyża. Dlaczego, nie muszę tłumaczyć – wszyscy wiemy. Nie może być tak, żeby tamto zło sprzed pięciu i pół roku trwało. Musi się to zmienić. To jest wielka potrzeba związana z naszymi celami, ale także z tym szerszym celem – odnowy Rzeczypospolitej, dobrej zmiany
– zakończył swoje wystąpienie Jarosław Kaczyński.Zmieniać Polskę musimy w prawdzie, musimy w ścisłym związku z tym, co stanowi podstawę naszej polskiej kultury, naszych polskich wartości, a krzyż jest w centrum tego wszystkiego, co jest związane z polskością. I nikt nie jest w stanie go stamtąd wyrwać. Stanął tutaj wtedy, przed pięciu i pół laty, z inicjatywy harcerzy. Później były wydarzenia, o których nie chciałoby się pamiętać. I nie chodzi o żaden triumf, a tym bardziej o żaden odwet. Chodzi o zwykłą przyzwoitość i sprawiedliwość. Wierzę, że będzie ona przywrócona – najpierw tym jednym aktem, a później kolejnymi. Wierzę także, że dojdziemy do prawdy, że dojdziemy do prawdy sami, my Polacy, bo często mówi się, że potrzebujemy jakiegoś zewnętrznego wsparcia. Nie, do prawdy musimy dojść sami. Polska musi sama dojść do prawdy o Smoleńsku. I jestem przekonany, że powstały warunki ku temu, by do tej prawdy doszła. I dlatego nie czas jeszcze na podziękowanie, na podsumowanie tego wszystkiego, co od lat już tu się dzieje. Czas na dalsze marsze, czas na to, by ciągle zabiegać o ostateczne zwycięstwo
Przed pomnikiem Józefa Piłsudskiego prezes PiS także zabrał głos. Tym razem odnosił się jednak głównie do rocznicy 11 listopada:
Wspominamy dziś 11 listopada, dzień powrót Piłsudskiego do Warszawy. Przyjęliśmy, a właściwie przyjęto jeszcze przed wojną, w 38 roku, że to był ten dzień. Pamiętajmy, że wtedy tak naprawdę wolny był tylko niewielki skrawek Polski. Przed Polakami stanęło ogromne zadanie niesłychanie trudne. Wojna, właściwie na wszystkich granicach, państwo i gospodarka zniszczona nie mniej niż w czasie II wojny światowej. Same problemy, ogromna ilość różnych problemów. Polska wtedy zdołała wszystkie zagrożenia odeprzeć, zdołała stworzyć duże europejskie państwo, choć właściwie wszystkie ważne wówczas siły w Europie proponowały nam państwo małe. Polska zdołała wówczas w stosunkowo krótkim czasie odtworzyć gospodarkę, administrację – powołać państwa. Później przyszedł czas rozbudowy gospodarki. Daliśmy radę wtedy, Polacy tamtego czasu dali radę. To jest przykład, do którego powinniśmy się odwoływać.
Jarosław Kaczyński porównał 1918 r. i wyzwania stojące wówczas przed narodem polskim do obecnej sytuacji:
W trakcie przemówienia wykrzykiwano imiona i nazwiska Jarosława Kaczyńskiego, Antoniego Macierewicza i Beaty Szydło. Słysząc to, prezes PiS powiedział:Byłoby wielką przesadą, gdybym powiedział, że dziś stoimy przed tak samo wielkimi problemami, ale te problemy są naprawdę bardzo poważne. Musimy otworzyć nowy rozdział naszej historii, otworzyć po to, by Polska trwała przez kolejne pokolenia. Musimy go otworzyć, by po dziesięcioleciach, a nawet stuleciach dokonać tego, co nie udało się naszym przodkom: dogonić tę najbardziej rozwiniętą część Europy. Czy to jest możliwe? Tak, szanowni państwo, to jest możliwe. Potrzebujemy tylko dobrych rządów, jedności w najlepszym tego słowa znaczeniu i potrzebujemy determinacji, która pozwoli nam przełamywać wszelkie przeszkody. Droga, która przed nami, z całą pewnością nie będzie łatwa, ale spójrzmy o ten prawie wiek wstecz. Przypomnijmy sobie, że byli tacy, którzy mieli do przełamanie mieli trudności nieporównywalnie mniejsze i przełamali je. My też musimy to zrobić.
KOMENTARZE:Przed chwilą słyszałem tutaj okrzyki na cześć Beaty Szydło, słyszałem także okrzyki na część Antoniego Macierewicza. To jest symboliczne. To jest symboliczne. Ci wszyscy, którzy chcą tworzyć między nami jakieś podziały, głęboko się mylą. Pójdziemy razem do przodu i z całą pewnością zwyciężymy. Zwyciężymy w tych sprawach doraźnych, w tym wszystkim co obiecaliśmy narodowi, ale także w tym wielkim wymiarze. Polska odzyska dynamikę, Polska będzie szła do przodu, Polska będzie coraz silniejsza i na arenie międzynarodowej i wewnętrznie, a Polacy będą się czuli coraz mocniejszym narodem. Jestem o tym przekonany. Dziś w wigilie Święta Niepodległości powinniśmy w sobie tę wiarę umacniać, bo ona musi być naszą siłą, nadzieją i przeświadczeniem, że zwycięstwo przyjdzie. Zwycięstwo jest możliwe, ci wszyscy, którzy mówią „niemożliwe, nic nie da się zrobić”, mylą się głęboko. Pokażemy, że możliwe, że damy radę.
odpowiedz
Mmarr | 10.11.2015 [23:06]
Pięć lat temu, po tragedi w Smoleńsku a potem po sfalszowanych wyborach w których wygrał Komorowski, wydawało się żę nas zagłuszą tak jak udawało się to w PRLu. Ale "Oni zamknęli oczy po to aby nasze oczy się otwarły"
Z Prawdą Smoleńską w wymiarze światowym będzie poddobnie. Otworzą się oczy narodom na nikczemności władzy.
Z Prawdą Smoleńską w wymiarze światowym będzie poddobnie. Otworzą się oczy narodom na nikczemności władzy.
alicja | 10.11.2015 [23:02]
Panie Prezesie dziękuję za konsekwentne deklaracje i działania ws. Smoleńska. To dla mnie bardzo ważne.
alex38waw | 10.11.2015 [22:51]
Przez ostatnie osiem lat, przyglądając się jak ekipa ciemnej strony robi rzeczy nie mieszczące się w ludzkiej głowie, żyłem ciągle nadzieją, że kiedyś to się skończy. Dzisiaj mam radość w sercu i przekonanie, że nadeszły dla naszego kraju dni odnowy. Mieliśmy taką szansę w 1992 ale czerwiec '92 rozwiał nasze nadzieje, kolejna szansa to lata 2005 - 2007 ale ciemna strona nie odpuszczała. Teraz mamy tą szansę po raz trzeci i jestem przekonany, że tym razem wygramy z ciemną stroną. Na czele stoją wielcy polscy patrioci, Jarosław Kaczyński, Mariusz Kamiński, Antoni Macierewicz, Zbigniew Ziobro, Mariusz Błaszczak i wielu innych, którym na sercu leży dobro naszego kraju. Musimy dać Im nasze pełne wsparcie.
zmiennik | 10.11.2015 [22:49]
Jutro mają wyemitować film Wajdy o wałęsie o 20,20.w programie 1 TVP.
To skandal oni nam chcą nam na koniec swoich rządów napluć w twarz.
Do czego ta podła swołocz jeszcze się posunie,żeby na koniec Dnia Niepodległości pokazać film o "esbeckim pachołku", który oszukał Naród Polski,specjalnie po to by nam popsuć nastrój i radość z nareszcie odzyskanej niepodległości.
To skandal oni nam chcą nam na koniec swoich rządów napluć w twarz.
Do czego ta podła swołocz jeszcze się posunie,żeby na koniec Dnia Niepodległości pokazać film o "esbeckim pachołku", który oszukał Naród Polski,specjalnie po to by nam popsuć nastrój i radość z nareszcie odzyskanej niepodległości.
Orlik Lwowski | 10.11.2015 [22:47]
a ja mam takie male marzenie
aby swolocz znowu nie popsula planow
tak atrakcyjnych dla Polski
ale nie atrakcyjnych dla wszelkiej masci wrogow
Przestac natychmiast latac soviecka TUTKA.
Kupic dwa Boeingi nawet z natychmiastowej
zbiorki spolecznej,
pierwszy bede ktory da na to 1000$ i wiecej,
nastepna zbiorka moze byc na lodzie podwodne i drony
jak za wolnej Polski.
Nastepnie wprowadzic najtanszy z mozliwych system obrony
terytorialnej, kiedys Szwajcarzy wzorowali sie na nas
(Powstanie listopadowe) teraz mozemy wzorowac sie na nich,
oni wykorzystuja swoje gory my Lasy Panstwowe mozemy.
aby swolocz znowu nie popsula planow
tak atrakcyjnych dla Polski
ale nie atrakcyjnych dla wszelkiej masci wrogow
Przestac natychmiast latac soviecka TUTKA.
Kupic dwa Boeingi nawet z natychmiastowej
zbiorki spolecznej,
pierwszy bede ktory da na to 1000$ i wiecej,
nastepna zbiorka moze byc na lodzie podwodne i drony
jak za wolnej Polski.
Nastepnie wprowadzic najtanszy z mozliwych system obrony
terytorialnej, kiedys Szwajcarzy wzorowali sie na nas
(Powstanie listopadowe) teraz mozemy wzorowac sie na nich,
oni wykorzystuja swoje gory my Lasy Panstwowe mozemy.
rencista | 10.11.2015 [22:39]
Wielkie brawa dla Pana Jarosława Kaczyńskiego! ...
... Oczywiście za wielki patriotyzm i wytrwałość w służbie Ojczyźnie. Jeśli bowiem Polska ma być niepodległa, a Polacy wolnym Narodem, to wola suwerena w kwestii rzetelnego wyjaśnienia i godnego upamiętnienia tragedii smoleńskiej musi być spełniona.
... Dołączam się więc do apelu i w pełni popieram prośbę Pana Jarosława, by Pan Prezydent Andrzej Duda zezwolił na ponowne postawienie Krzyża smoleńskiego przed Pałacem Prezydenckim.
... Dołączam się więc do apelu i w pełni popieram prośbę Pana Jarosława, by Pan Prezydent Andrzej Duda zezwolił na ponowne postawienie Krzyża smoleńskiego przed Pałacem Prezydenckim.
gigiligigi | 10.11.2015 [22:37]
Klamstwo smoleńskie to ten nędznik zdradliwa postac Tusk i Baba Jaga Kupaczewwska.Zdechlaka ubrać w pasiaki i do izolatki a szkaradę do cyrku.
smyk | 10.11.2015 [22:33]
Święte Słowa !
mama | 10.11.2015 [22:30]
posluchajcie prawdy o polsce o polskich mordercach oszustach handlarzach polska ,zamach na Jana Pawla II, o walesie sikorskim jaruzelskim kiszczaku ubekach sbekach -historia polski morderczej agenturalnej ,wstyd hanba miec taka historyjke-gdzie sa kaznie zeby tych lobuzow zasmrodzic na zawsze,ubek zakoninik wspolnik w zamachach,wspoltowarzysz radoslawa sikorskiego -agent agentem na agencie.http://pomniksmolenski -gadomski wojciechowski-krew sie zastyga kim byli i kim sa zbrodniarze wrogowie polski polakow uklady KGB SB WSI,ze schetyna tuskiem komorowskim.glowa mala. czego jeszcze sie dowiemy?
ANTYPOLSZEWIK | 10.11.2015 [22:30]
Bez wraku, czarnych skrzynek I komisji międzynarowej nioe da się dojść do prawdy. Jedynie można przeprowadzić wewnątrz kraju kto jest winien tego bałaganu.
gość55 | 10.11.2015 [22:25]
Wychodzę na balkon i mam wrażenie ,że oddycham inaczej.Jestem w innym lepszym świecie,flaga łopocze,pada upragniony deszcz i ciepło niczym w sierpniu.
To niczym znak.Znak na lepsze.
To niczym znak.Znak na lepsze.
elek | 10.11.2015 [22:22]
Tak jest musi dalej trwać aż do całej prawdy .Postkomuna odpowie za wszystkie zbrodnie.
ania | 10.11.2015 [22:16]
Powiem krótko o Jarosławie Kaczyńskim , to jest człowiek wielkiego formatu, któremu nikt nie dorówna .
Gdyby nie J.Kaczyński z całym sztabem ludzi, Polska dogorywałaby razem z nami, tylko zdrajcy mieliby się dobrze.
Codziennie marzyłam aby PIS wygrał wybory i rządził samodzielnie, i aż mi trudno uwierzyć że marzenie spełniło się .
Pamiętam Smoleńsk, byłam załamana i myślałam że Polska nigdy nie podniesie się z kolan, po stracie prezydenta L.Kaczyńskiego i wielu wartościowych Polaków.
Gdyby nie J.Kaczyński z całym sztabem ludzi, Polska dogorywałaby razem z nami, tylko zdrajcy mieliby się dobrze.
Codziennie marzyłam aby PIS wygrał wybory i rządził samodzielnie, i aż mi trudno uwierzyć że marzenie spełniło się .
Pamiętam Smoleńsk, byłam załamana i myślałam że Polska nigdy nie podniesie się z kolan, po stracie prezydenta L.Kaczyńskiego i wielu wartościowych Polaków.
Floryda-USA. | 10.11.2015 [22:16]
Bez pomocy amerykanow sledztwo nie bedzie mialo takiego znaczena,bolszewiki zrobia z Jaroslawa Kaczynskiego i Antoniego Macerewicz wariatow,jak juz wieloktotnie to robili.
Długosz | 10.11.2015 [22:15]
To ponad 70 lat udręki - należy wreszcie podnieść dumnie głowy.
Nasi przodkowie patrzą na nas !
Nasi przodkowie patrzą na nas !
ul | 10.11.2015 [22:06]
Panie Jarku damy rade
Olka z Białegostoku | 10.11.2015 [22:05]
Polska sama musi dojść do prawdy o Smoleńsku, i tak trzymać
gdy okaże się że to ruskie to koniec z ......
a wtedy Obwód kaliningradzki blokada druty kolczaste i tysiące min na granicy żadnych przejść żadnej strefy wolnocłowej ,zakaz lotów na państwami bałtyckimi dostęp tylko od morza po wcześniejszej kontroli statków jedna atomówka w pogotowiu
i blisko granicy a nawet dwie, totalna blokada
oddajcie nasz teren nasze ziemie pra ojców.
gdy okaże się że to ruskie to koniec z ......
a wtedy Obwód kaliningradzki blokada druty kolczaste i tysiące min na granicy żadnych przejść żadnej strefy wolnocłowej ,zakaz lotów na państwami bałtyckimi dostęp tylko od morza po wcześniejszej kontroli statków jedna atomówka w pogotowiu
i blisko granicy a nawet dwie, totalna blokada
oddajcie nasz teren nasze ziemie pra ojców.
foreign | 10.11.2015 [22:02]
Damy Radę!!! Dziękuje. Polska to teraz jest piękne kraj!!!
Andrzej S. | 10.11.2015 [22:02]
Kiedy widziałem ponad 5 lat temu sikających w znicze, reklamujących piwo w formie krzyży na Krakowskim Przedmieściu, sprzątających palące się znicze i dopiero co przyniesione kwiaty (z polecenia HGW)
miałem nikłą nadzieje, że doczekam tego, co widziałem w dniu dzisiejszym.
miałem nikłą nadzieje, że doczekam tego, co widziałem w dniu dzisiejszym.
Jak słabej wiary bywa zwykły człowiek.
Cudów nie ma? A co to było? Przecież przeciw nam była nie tylko potęga kłamstwa, totalitarnego państwa (nazywanego demokratycznym), ale również sprzysiężenie milczenia i ślepoty najpotężniejszych państw świata. Jak wobec niemieckich obozów koncentracyjnych, jak wobec Katynia, jak wobec .....
I po stokroć ma rację Jarosław Kaczyński – prawdę o Smoleńsku musimy odkryć i ujawnić światu my sami. Nie możemy liczyć na ŻADNYCH SOJUSZNIKÓW.
Zawiedli jak zawsze.
skorpion | 10.11.2015 [22:02]
Poznań - w naszym środowisku postanowiono 5 lat temu że: Marsze Pamięci - będą trwały tak długo aż mordercy staną przed sądem. Dotyczy to również tych co kłamali -w śledztwie przeszkadzali- szkodzili -smrodzili tudzież tą zbrodnię "katastrofą nazywali" i w ręce odwiecznego naszego okupanta- całe śledztwo oddali. Odebrane Tlenx
 Odpowiedz ▼ Prześlij ▼ Us
 Odpowiedz ▼ Prześlij ▼ Us
POgonić reżimowe media , koniecznie. | 10.11.2015 [21:56]
POesbeckie media rezimowe usunąć jak najszybciej.
: Janka : Panie prezesie, trzymam za pana kciuki, niech się pan nie da lewakom i przeprowadza w Polsce reformy. Wierzę w pana , dokonał pan rzeczy niesamowitej - dwa razy wprowadzil pan do Polski swojego prezydenta, PIS obejmuje władzę po 8 latach walki. Niech się pan nie poddaje i nie przejmuje atakami ze strony odchodzącego systemu. Większość Polaków jest z panem. Pozostali, nieświadomi złych wyborów , być może kiedyś zrozumieją, że trzeba dołączyć do reszty. Polacy wymagają edukacji w dziedzinie historii , mają , bowiem, spore luki w wiedzy .Niech pan łączy naród mimo wszystko , mimo tego , ze jest pan wyszydzany i upokarzany. przez jego część. Mam nadzieję, że potrafi pan zjednoczyć Polaków. W tej chwili ważną sprawą jest oczyszczenie mediów publicznych z lewactwa. Konieczne są obiektywne, niezależne media , a nie media propagandowe .Media lewackie robią indoktrynację Polakom i przeszkadzają działać nowej władzy. zwiń
TEŻ TAK UWAŻAM . Pierwszą może nawet najpilniejszą sprawą jest uporządkowanie wrogich Polsce mediów, które swoją reżimową propagandą niszczą wszelkie dobre inicjatywy, sieją nienawiść do Polaków . Przy tych antypolskich tv itp. mediach może się POwtórzyć historia wcześniejszych , POdłych ataków na patriotów ,a ich POesbeckie metody mogą doprowadzić do kolejnych zbrodni POlitycznych , jak nad Smoleńskiem i w Łodzi. Na to nie możemy POzwolić wrogom naszej Ojczyzny. Ratujmy Polskę.
prawda | 10.11.2015 [23:15]
Polski Prezydent powinien latać amerykańskimi boeingami a nie ruskimi tutkami. Pora to zmienić !
Jacob42 | 10.11.2015 [23:15]
Pierwszy wniosek ministra MSZ do Pana Prezydenta, to uchylenie immunitetu dyplomatycznego ambasadora RP w Hiszpanii, arabskiego, to ten co wcześniej spotykał się przed zamachem z rosjanami, a był odpowiedzialny za przygotowanie lotu do Smoleńska. To ten sam, który zakazał otwierania trumien rodzinom ofiar smoleńskich. I taki człowiek reprezentuje Polskę w Hiszpanii? - co na to hiszpańska Polonia?

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz