niedziela, 29 maja 2016


PIS – czas naprawić stocznie.Tusk, 


Schetyna, – uczyć się, jak zarządza się 


krajem



OT








POLSKA
Reforma Polski
Polski rząd czyni intensywne starania, aby już w roku 2017 ruszyła w Szczecinie budowa pierwszego promu lub okrętu marynarki wojennej.
Według wstępnych szacunków roczny pakiet stoczniowych zamówień, nieobejmujący okrętów podwodnych, ma ­osiągnąć poziom co najmniej 2,5 mld zł.
Chcemy jak najszybciej odbudować najważniejszy zakład w dziejach powojennego Szczecina – mówi poseł PiS u Krzysztof Zaremba, wiceprzewodniczący sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Dodaje, że odbudowa przemysłu stoczniowego to obecnie jedno z kluczowych zadań obecnego rządu.Chcemy jak najszybciej odbudować najważniejszy zakład w dziejach powojennego Szczecina – mówi poseł PiS u Krzysztof Zaremba, wiceprzewodniczący sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Jednostką „sterującą” przemianami na terenie dawnej stoczni ma być Szczeciński Park Przemysłowy. Spółka ta nie tylko bardzo dobrze zna obecny majątek stoczniowy, ale także gromadzi już intensywnie specjalistów znających się na budowie statków.
– W rewitalizacji przemysłu okrętowego w Szczecinie uczestniczyć ma wiele podmiotów. Jednym z nich zapewne będzie Morska Stocznia Remontowa „Gryfia”, która docelowo świadczyć mogłaby usługi gwarancyjne i pogwarancyjne – wyjaśnia Zaremba.
Reaktywacja stoczni to oczywiście wiele nowych miejsc pracy. Jednak nie tylko w samym przemyśle okrętowym, ale także w systemie gospodarczym i społecznym okolic. – Wstępnie oszacowaliśmy, że jedno zatrudnienie w stoczni, to z automatu siedem miejsc pracy dla dostawców i kooperantów – dodaje.
Niespodziewaną „pomocą” dla odradzającego się w Polsce przemysłu okrętowego mogą stać się widoczne kłopoty przemysłu chińskiego i koreańskiego. Wiele zamówień z tego rynku wraca już do Europy i Polska mogłaby przejąć zapotrzebowania inwestycyjne w tym zakresie.
Dla przypomnienia wszystkim, Polska Stocznia była jedną z bardzo znanych stoczni . Jak podaje Wilkipedia np. Stocznia Gdańska w ciągu swojej działalności zbudowała i przekazała do eksploatacji armatorom z różnych krajów świata ponad 1000 w pełni wyposażonych statków pełnomorskich o wysokim światowym standardzie, a w ostatnich latach głównie kontenerowce, masowce i statki pasażerskie, ro-ro i żaglowce.
photo/se.pl
stocz
Gdy TUSK i Platforma Obywatelska była przy władzy w Polsce – zamykała stocznie, aby Francuskie lub Niemieckie stocznie miały więcej zamówień w Europie….
TUSK – SCHETYNA – KOPACZ – uczcie się jak zarządza się krajem.
Poniżej link do manifestacji stoczniowców 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz