sobota, 27 lutego 2016


Oriana Fallaci najlepiej poznała się na Wałęsie: "próżny, pretensjonalny, pewny siebie ignorant"

fot: wikipedia.orgfot: wikipedia.org


Fallaci była jedną z najwybitniejszych dziennikarek w historii - w swojej karierze żałowała jedynie wywiadu z Wałęsą. Od razu się na nim poznała i pisała o nim, że to ignorant.
Fallaci poznała Wałęsę w 1981 r. kiedy przeprowadzała z nim wywiad. Tak później to wspominała:
– Kiedy pytali mnie, czy żałuję sposobu, w jaki napisałam jakiś wywiad, odpowiadałam natychmiast: "Tak, wywiadu z Lechem Wałęsą". I to nie później, ale nazajutrz po jego opublikowaniu."
Byłego prezydenta wspominała tak:
– Wałęsa nie podobał mi się jako człowiek, ale stałam podobnie jak wielu innych - wobec ogromnego dylematu: albo przysłużyć się Rosjanom i napisać, że Wałęsa nie jest ok, albo pomóc walce o odzyskanie demokracji i napisać, że Wałęsa jest w porządku. Wybrałam to drugie wyjście i nie miałam racji.
Z wywiadu z Wałęsą zapamiętała jeszcze jego niewyobrażalną pychę: "On był wtedy taki pewny swego, taki nadęty, że powiedział mi: "Zobaczy pani, że ja zostanę prezydentem".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz