czwartek, 31 marca 2016

Po spotkaniu szefów partii politycznych. Kaczyński: Mam dobrą wiadomość

481
Dodano: 31.03.2016 [14:00]
Po spotkaniu szefów partii politycznych. Kaczyński: Mam dobrą wiadomość - niezalezna.pl
foto: twitter.com/pisorgpl/media
- Mam dobrą wiadomość. Rozpoczął się dialog polityczny. Nie mogę rozstrzygnąć jaki będzie jego wynik. Ale to była rozmowa, a nie wojna - powiedział Jarosław Kaczyński po spotkaniu liderów partii politycznych. 

Zakończyło się spotkanie szefów ośmiu partii zaproszonych przez marszałka Sejmu Marka Kuchcińskiego. Uczestniczyli w nim PiS, PO, Kukiz'15, Nowoczesnej, PSL oraz ugrupowań pozaparlamentarnych: KORWiN, SLD i Partii Razem.

Spotkanie odbyło się pod hasłem "Dialog i kompromis polityczny w Polsce".

- Była różnica zdań ale w spokojnej atmosferze - powiedział po spotkaniu prezes PiS.

Zgodziliśmy się aby działać tak, żeby interes narodowy nie był naruszany. Rozmawialiśmy o Trybunale Konstytucyjnym, o agresji w polityce. Poruszyliśmy również temat Światowych Dni Młodzieży oraz szczytu NATO. Sądzę że mimo różnicy zdań, z czasem mam nadzieje, że dojdziemy do porozumienia. W rozmowach potrzebna jest cierpliwość, spotkanie było wstępem do dalszego dialogu - powiedział Jarosław Kaczyński.
Z kolei szef PO, Grzegorz Schetyna po wyjściu ze spotkania powiedział:

– Bez przełomu, bez konkluzji
Ryszard Petru też uczestniczył w spotkaniu organizowanym przez Marszałka Sejmu.

Będziemy szukać porozumienia, bo obecny konflikt ws. Trybunału Konstytucyjnego jest destrukcyjny. Stoimy na stanowisku że niepublikowanie wyroku jest łamaniem Konstytucji, PiS uważa inaczej. Kolejne spotkanie u Marszałka w ciągu miesiąca. Każdy ma przyjść z konstruktywnymi propozycjami - powiedział lider Nowoczesnej.
SLD, którego nie ma w Sejmie reprezentował Włodzimierz Czarzasty.

Jestem z tego spotkania zadowolony - tym bardziej, że zostały zaplanowane kolejne spotkania. Okazało się, że opozycja pozaparlamentarna jest także potrzebna - to mała satysfakcja - stwierdził Czarzasty.
Jak zaznaczał Paweł Kukiz, nie ma innego wyjścia z sytuacji poza zmianami w konstytucji.

– Mówiłem od początku, że dojdzie do kryzysu konstytucyjnego, a Trybunał  to tylko pierwsza jaskółka. Musimy poważnie rozmawiać o możliwości zmiany konstytucji-stwierdził. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz