środa, 31 maja 2017

Bezczelne KŁAMSTWO Kopacz! ZOBACZ oświadczenie ministerstwa z 2010 roku


Dodano: 31.05.2017 [22:40]
​Bezczelne KŁAMSTWO Kopacz! ZOBACZ oświadczenie ministerstwa z 2010 roku - niezalezna.pl
foto: Filip Błażejowski/Gazeta Polska
Platforma Obywatelska i Ewa Kopacz próbowali narzucić nową narrację – była minister zdrowia w rządzie PO-PSL nie pojechała po katastrofie smoleńskiej do Rosji jako szefowa resortu, a jako… wolontariuszka. Tymczasem portal Niezalezna.pl odnalazł oficjalny komunikat Ministerstwa Zdrowia z kwietnia 2010 roku. Poinformowano tam wprost, że Kopacz „wraz z delegacją rządową wyjechała do Moskwy, by koordynować działania związane z identyfikacją ciał ofiar sobotniej katastrofy i wraz z grupą psychologów wspierać rodziny tragicznie zmarłych”. 

Dziś z rana – jeszcze przed przesłuchaniem byłej premier – PO „uruchomiła” nową narrację, odnośni roli Ewy Kopacz w Smoleńsku. Jak oświadczył goszczący w TVP Info senator PO Waldemar Sługocki, polityk pojechała do Moskwy w 2010 r. jako... wolontariuszka.

Tę samą wersję podtrzymywała była premier po wyjściu z prokuratury.

Ja tam nie pojechałam na wizytę dwustronną, na zaproszenie minister zdrowia, bo ja tam nie wykonywałam czynności związanych z ministerstwem zdrowia. Pojechałam opiekować się rodzinami, które tam były, na moją własną prośbę i za zgodą premiera. I taka była moja funkcja, i taka była moja rola. Żadnej innej roli tam nie pełniłam 
– opowiadała dziennikarzom.

To kłamstwo! Jak głosi komunikat Ministerstwa Zdrowia z 12 kwietnia 2010 roku, Ewa Kopacz udała się do Rosji właśnie w celu wykonywania zadań ściśle związanych z pełnioną funkcją!

Minister Zdrowia Ewa Kopacz wraz z delegacją rządową wyjechała do Moskwy, by koordynować działania związane z identyfikacją ciał ofiar sobotniej katastrofy i wraz z grupą psychologów wspierać rodziny tragicznie zmarłych.

W niedzielę, 11 kwietnia 2010 roku, minister zdrowia Ewa Kopacz poleciała do Moskwy, gdzie wraz z rządową delegacją koordynuje proces identyfikacji zwłok oraz pomaga rodzinom ofiar katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem. Procedura identyfikacji zwłok jest skomplikowana, ale przebiega zgodnie z harmonogramem. Rozpoczyna się od rozmów z rodzinami w obecności minister Ewy Kopacz, psychologów, prokuratora i przedstawiciela polskiej ambasady w Rosji. Najpierw zadawane są pytania, potem przedstawiane są zdjęcia i przedmioty należące do ofiar katastrofy, a na koniec rodzina decyduje czy chce osobiście zidentyfikować ciało
– brzmi komunikat, pod którym podpisał się Piotr Olechno, ówczesny rzecznik prasowy Ministerstwa Zdrowia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz